Bóle głowy – migrena

Dygestorium, Lekarze, Potencja tabletki Możliwość komentowania Bóle głowy – migrena została wyłączona 33
Bóle głowy – migrena

DSC_0021.JPGSilne bóle głowy częściej dokuczają kobietom niż mężczyznom a wynika to z kobiecej fizjologii. Przyczyny mogą być bardzo różne od skłonności genetycznych przez stresujący tryb życia aż po niedobory ważnych składników w organizmie. Żeby je skutecznie leczyć konieczne jest postawienie prawidłowej diagnozy.
Pulsujący, jednostronny ból może wskazywać na migrenę. Na migrenę oprócz samego bólu głowy składają się także inne symptomy takie jak nudności, nadwrażliwość na światło, zapachy i dźwięki?a jeśli na dodatek przed atakiem bólu głowy dokuczają jeszcze zaburzenia widzenia (mroczki przed oczami albo błyski lub widzenie figur geometrycznych) ma się do czynienia z migreną z tak zwaną aurą.
Podstawowym środkiem zaradczym przed atakami jest unikanie sytuacji, które sprzyjają powstawaniu tychże ataków, dlatego bardzo ważne jest, aby obserwować i zapamiętać, po jakich zdarzeniach bóle migrenowe zdarzają się najczęściej, a gdy pojawiają się sygnały o nadejściu ataku najlepiej przejść do zaciemnionego spokojnego i dobrze przewietrzonego pokoju i tam spróbować się wyciszyć. Dobrze jest także zrobić sobie chłodny okład na czoło i tył oraz wypić porcję mocnej kawy z sokiem cytrynowym?