Choroby jelita grubego

Dygestorium, Medycyna, Potencja tabletki Możliwość komentowania Choroby jelita grubego została wyłączona 52
Choroby jelita grubego

operacje plastyczne (1)3. Wrzodziejące zapalenie jest przewlekłą chorobą jelita grubego, która ma okresy zaostrzenia, które objawiają się zwiększoną ilością wypróżnień (nawet do 20 na dobę), biegunkami, bolesnymi parciami na stolec i krwią w stolcu, a także utratą apetytu i stanami podgorączkowymi. Choroba może powstawać na skutek infekcji, stresu i czynników autoimmunologicznych. Po odpowiednich lekach objawy ustępują, ale aby zapobiec nawrotom konieczne jest stałe przyjmowanie leków.
4. Polipy to narośla na tkance wyściełającej jelito; uznawane są jako stany przednowotworowe. Objawami obecności polipów w jelicie grubym są: niepełne wypróżnienia, krwawienie z odbytu, parcie na stolec, ciemne stolce z domieszką śluzu, biegunki. Polipy należy usunąć, aby nie dopuścić do rozwoju raka.
5. Nowotwory, którym sprzyjają polipy, nadżerki, owrzodzenia. Głównymi objawami nowotworów jelita grubego są: krew w stolcu, bóle brzucha, ołówkowe stolce, zaparcia, biegunki, nasilenie gazów, brak apetytu i nagłe chudnięcie. Guzy nowotworowe jelita grubego koniecznie trzeba wyciąć, a pacjenta poddać chemioterapii i radioterapii.