Napięciowy ból głowy

Dygestorium, Farmacja Możliwość komentowania Napięciowy ból głowy została wyłączona 29
Napięciowy ból głowy

Napięciowy ból głowy występuje wtedy, gdy czujemy ucisk po obu stronach w okolicy skroni. Zazwyczaj jest sygnałem, że organizm jest przeciążony pracą do późnych godzin, nadmiarem obowiązków, stresem?czasami jest sygnałem, że pozycja ciała, w jakiej wykonuje się niektóre czynności jest nieprawidłowa na przykład głowa jest zbyt nisko pochylona i w ten sposób organizm daje znać, że coś jest nie tak jak trzeba.
Żeby takie bóle głowy nie występowały należy przestrzegać kilku podstawowych zasad, a mianowicie: po wytężonej pracy umysłowej koniecznie trzeba znaleźć trochę czasu na aktywność fizyczną na przykład kilkudziesięciominutowy spacer czy jazdę na rowerze. Podczas spaceru czy przejażdżki organizm zostanie odpowiednio dotleniony a wysiłek pozwoli rozładować stres.
W czasie bólu ulgę przyniesie ciepły okład na czole a także delikatny masaż skroni czy ciepła kojąca kąpiel w wannie z dodatkiem soli morskiej.