Skręcenie i zwichnięcie kostki

Decanabol, Uroda Możliwość komentowania Skręcenie i zwichnięcie kostki została wyłączona 91
Skręcenie i zwichnięcie kostki

zdrowie (11)Staw skokowy powszechnie nazywany kostką może ulec urazowi nie tylko podczas uprawiania sportów np. biegania, ale nawet podczas zwyczajnego spaceru ? ot stopa wpadnie nam w jakąś nierówność na drodze, dziwnie się wykrzywi i uraz gotowy.
Skręcenie ma trzy stopnie w zależności od rozmiaru urazu:
1. Dochodzi tylko do naciągnięcia torebki stawowej i więzadeł
2. Torebka stawowa zostaje rozerwana
3. Rozerwane zostają także więzadła.
Skręcona kostka boli (zwłaszcza podczas chodzenia) i jest spuchnięta, może pojawić się także zasinienie. Przy trzecim stopniu ból jest bardzo silny a staw niestabilny tzn., nienaturalnie się zgina i prostuje.
Jeśli skręcenie jest łagodne wystarczy staw schłodzić przykładając zimny okład i smarować środkiem przeciwbólowym i przeciwzapalnym; owinąć bandażem elastycznym, ale gdy skręcenie jest bardziej poważne należy zgłosić się do lekarza, bo być może konieczna będzie operacja i unieruchomienie stawu a potem rehabilitacja?

Zwichnięcie natomiast polega na zmianie położenia wobec siebie kości tworzących staw i zwykle zostaje uszkodzona także torebka stawowa. Konieczna jest wizyta u lekarza ortopedy i to nie tylko z powodu bólu ? lekarz nastawi przemieszczone kości, potrzebne będzie także unieruchomienie stawu i późniejsza rehabilitacja?