Żółtaczki ? żółtaczka typu B

Decanabol, Zdrowie Możliwość komentowania Żółtaczki ? żółtaczka typu B została wyłączona 79
Żółtaczki ? żółtaczka typu B

zdrowie (10)Żółtaczki to są choroby wywołane przez wirusy, które atakują wątrobę, nazwa pochodzi od tego, że w późniejszej fazie następuje zażółcona skóra.
Wirusowe zapalenie wątroby, czyli w skrócie WZW typu B zwykle można zarazić się poprzez krew. Do naszego organizmu wirus dostaje się poprzez np. skaleczenie u kosmetyczki, przez zastrzyk, (dlatego też czasami nazywa sieją żółtaczką wszczepienną), u fryzjera, w salonie tatuażu?do zakażenie nie potrzeba dużej ilości zakażonej krwi ? wystarczą jej śladowe ilości na źle wysterylizowanych narzędziach ? wirusem HBV można także zarazić się od chorego partnera seksualnego drogą płciową, a zakażona matka w czasie ciąży i połogu zaraża swoje dziecko.
Często WZW typu B przebiega bezobjawowo, ale przy ostrym zapaleniu wątroby (6 tygodni do 4 miesięcy od zakażenia) może wystąpić powiększenie wątroby oraz takie objawy jak przy WZW typu A.
Po przebyciu tej żółtaczki u pewnej części pacjentów (8-20 %) po latach dochodzi do marskości wątroby i raka ?
Leczenie jest dobierane indywidualnie, ale właściwie nigdy nie wirus nie znika z organizmu ? przez całe życie jest się jego nosicielem, a terapia polega tylko na ograniczeniu rozmnażania się wirusa oraz wyhamowanie zniszczeń przez niego poczynionych?