Żółtaczki ? żółtaczka typu C

Decanabol, Lekarze Możliwość komentowania Żółtaczki ? żółtaczka typu C została wyłączona 88
Żółtaczki ? żółtaczka typu C

zdrowie (14)Wirusowe zapalenie wątroby typu C jest najgroźniejszą ?żółtaczką? ze wszystkich najtrudniejsze do leczenia? i nie ma na nią szczepionki, która by chroniła przed zakażeniem. Zakażenie następuje przez krew zakażonego a najczęściej do zakażenia dochodzi w szpitalu podczas operacji, zabiegów stomatologicznych i dermatologicznych. Podobnie jak przy typie B można się także zakazić w salonie tatuażu, u kosmetyczki, przebijając uszy czy wstrzykując sobie narkotyk. Prawie do końca XX wieku do częstych zakażeń dochodziło podczas transfuzji?objawy pojawiają się w ciągu jednego miesiąca do trzech i trwają około pół roku. W 20 % przypadków organizm sam radzi sobie z wirusem, ale w pozostałych przypadkach zakażenie przechodzi w postać przewlekłą uszkadzającą wątrobę prowadząc do marskości.
Leczenie polega na dobraniu indywidualnych leków zwykle 2 lub 3 jednocześnie i trwa od 24 do 48 tygodni. Terapia niestety nie zawsze jest skuteczna i nie każdy dobrze ją znosi?
Niestety nie ma szczepionki przeciwko tej odmianie WZW. Żeby niknąc zakażenia trzeba zachować środki ostrożności jak w przypadku WZW typu B. nie ma też konieczności w jakiś szczególny sposób unikać ludzi chorych, gdyż wirus nie przenosi się drogą kropelkową?